Sof de cosmopoliet - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Sophie Simenel - WaarBenJij.nu Sof de cosmopoliet - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Sophie Simenel - WaarBenJij.nu

Sof de cosmopoliet

Door: Sof

Blijf op de hoogte en volg Sophie

04 Maart 2007 | Duitsland, Berlijn

Inderdaad, het wordt wel weer eens tijd voor een nieuw verhaaltje. Mijn alterego Willemijn aan de andere kant van de wereld weet precies wanneer ze moet ingrijpen!

Oh lieve mensen, Sof is in haar nopjes! Heb vanmorgen tijdens mijn wekelijkse struin over de Flohmarkt beim Mauerpark een heel fijn telefoontje gekregen van het thuisfront in het oh zo Heilige Land Lamswaarde.
De lente breekt door in Berlijn! Eindelijk kunnen de stoffige zonnebrillen weer uit de kast gehaald worden, en paradeert men hier zo Berlijns mogelijk rond. Het leven op straat begint! Mijn wekelijkse bezoekje aan de rommelmarkt doet me iedere keer weer beseffen hoeveel geluk ik heb dat ik hier zit. Ik heb een topstage, leuke mensen om me heen en voel me een ware cosmopoliet als ik met mijn Michkafee in de hand zonder kaart mijn weg weet te banen door deze fantastische stad.
Krijg ook iedere dag zin om te schrijven, schrijven over Berlijn, op een manier zoals een échte verslaggever zou doen. Afgelopen weken ben ik me erg aan het focussen op het leven in de tram en trein. Gewoon, zomaar... De hierarchie van de middelbare scholieren die rond 3 uur instappen, de zakenmannen met hun geschoren gezichten, de huismoeders met kind én boodschappen, de hiphoppers met hun 50 Cent en natuurlijk de punkers met hun metershoge hanekammer en provocerende teksten op hun kleding. Ze leven hier allemaal samen, en nemen allen het openbaar vervoer. Niemand kijkt ergens van op. Dat is de grote stad denk ik. Voor nu ook even MIJN stad! (L)
Ik dacht vroeger altijd dat ik zo'n dorpsmens was, iemand die niet veel nodig had om bezig te blijven, buiten familie, stamkroeg en studie. Het feit dat je hier elke dag weer openieuw nieuwe deuren ziet opengaan doet me realiseren dat ik stiekem wel heel erg geinspireerd word van een stad als deze. Heb natuurlijk weer altijd plannen nodig die mijn "To do-lijstjes" aan kunnen vullen. Een ding is wel dat Sophie een beetje lui aangelegd is als het om écht écht beginnen gaat, dus de lijstjes vullen zichzelf aan, en ik kijk er iedere dag weer naar met een grote (luie) glimlach. Ach ja, drinken we nog maar een Latte Macciato :-) en zien we wel weer verder...

Bij S27 is het momenteel poepdruk, wat ik van te voren wist. Er zijn 3 Schulkurse achter elkaar, waardoor mijn kostbare tijd voor andere projecten steeds minder wordt.
Buiten de Schulkurse ben ik nu ook gevraagd door Ulrich (dé man van Diskotheater Metropolis) om de spelers te ondersteunen door het gebruik van hun stem in hun spel. Wanneer men een monoloog houden moet, komt het voor dat de angst te spreken minder wordt wanneer er een muzikale ondersteuning plaatsvind. Voorheen werd dat met muziek gedaan (instrumentaal), maar nu ben ik er dus. Gaaf.
Volgende week begin ik met de repetities van "the Book of Dreams" het muziekproject wat ik samen met Zarko maak. Kijk eens op zijn website, voor meer info www.zarkomusic.de
Dan is er nog de Klub 27, die ik coordineer, en waardoor ik erachter ben gekomen wat ik nou eigenlijk wil leren hier in Berlijn. Ik heb het voorheen ook al opgeschreven, maar ontdek werkelijk waar wat voor mogelijkheden een stage je kan geven. Ik leer ontzettend veel van dit project, heb zin om te knallen, maar ben gelijktijdig ook een beetje bang hoe het zal aflopen. Onwijs interessant, omdat ik dan weer eens heelijk in de spiegel kijk. Confrontatie! Daar draait het om! 23 Maart a.s. is de grote dag, en ik zal jullie natuurlijk uitgebreid vertellen hoe het is geweest.

:-D "Ervaring is het leren van je fouten, sommige mensen hebben veel ervaring" :-D

Tot slot nog het koor, verloopt een beetje moeizaam met planning enzo, aangezien de kunstenaars natuurlijk niet continu bereikbaar zijn, maar ach, dinsdag gaan we weer aan de slag. We zullen optreden rond het "Karneval der Kulturen" in mei. (wie naar Berlijn wil komen, moet rond die tijd gaan, werkelijk de beste periode aangezien de festivals en het weer...)

Ik ga me eens klaarmaken want ga dadelijk potje schaken in jazz-club (!) Gaaf.

Mensen, het gaat goed, heel goed. Ik ben hier nog niet weg :-)

  • 04 Maart 2007 - 17:31

    Klaaske :

    Yeah, ich bin die erste! Wat heb je een mooie verhalen die het bij mij laten kriebelen van binnen! Ik ben zelf bezig met mijn afstudeeronderzoek. Onderwerp: belevingstheater bij ernstig meervoudig gehandicapten. Erg tof om in te verdiepen, en weet je: 1 van die projecten die ik onderzoek gaat zich verplaatsen (ws) naar Berlijn! Ha, wie weet, kom ik je binnenkort toch nog es tegen! SpaB Sofie! GruBe aus Utrecht, Klaaske.

  • 04 Maart 2007 - 22:14

    Matruus:

    hallo sof, wat een spannende verhalen krijg ik de laatste tijd te lezen.geweldig hoe jullie het allebei doen . ik geniet er erg van. heel veel succes met je boeiende activiteiten. liefs uit meijel, xx

  • 05 Maart 2007 - 10:57

    Oagnes:

    Ik voel 'm!
    GenieB liebe!
    (voor verdere update skypen we!) :-)
    Bisous x

  • 05 Maart 2007 - 12:49

    Rimkje:

    Hee lieffie!

    Vanuit Amsterdam een kus, mijn eerste dagje bij een heuze echte cmv baan... je merkt het, al tijd om jou site te lezen :)

    Fijn je verhalen!

    xxrim

  • 05 Maart 2007 - 20:52

    Hanna:

    Hii, eindelijk weer een verhaal van Sof! Maar dan is het ook lekker lang en interessant. Goed om te lezen dat mei een goede tijd is om naar Berlijn te gaan, ik verheug mij er al erg op. Even de drukte achter laten hier met de studie. Ben afgelopen weekend flink wezen stappen met Iris en zal vast ook Berlijn een beetje onveilig komen maken. Hele fijne week en veel succes met al je projecten!xxx

  • 07 Maart 2007 - 17:48

    Rens:

    Sloffie!! Geweldig geweldig. Berlijn & Sof, een match made in heaven. Pas maar op, als je eenmaal dorpsmens-af bent, krijg je dat nooit meer terug. Dan blijf je altijd verlangen naar `de verrassing op elke straathoek`. Niet dat ik ooit een dorpsmens ben geweest hoor, maar dit zijn even wat wijze woorden op mijn reactie wat langer te maken. Veel liefs!! And touch that tralala!

  • 07 Maart 2007 - 19:31

    Lique:

    Sofken. You on the roll baby! Big ups... et une grande bisou xxx

  • 08 Maart 2007 - 02:16

    Robert:

    Sof, ik ben zo onwijs jaloers op je! Echt supertof dat je Berlijn zo ultiem beleeft!
    Ik neem nú een trein/lift/bus/vliegtuig naar Berlijn ;-); ik wil er ook zijn!

  • 19 Maart 2007 - 14:42

    Bintang 2:

    jow skatje.. tuurlijk altijd je weet toch! Bintang to the bone.. Hey trouwens ik ben dit weekend op een ware Safari geweest.. Ik had niet gedacht dat ik zo onder de indruk zou zijn van een oliefant en een nijlpaard!

  • 29 Maart 2007 - 11:25

    Jambon:

    I like your hairdo yeah!

  • 17 November 2008 - 19:47

    Alex:

    leuk stukje over mijn zo dierbare Berlijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Sophie

Actief sinds 29 Sept. 2006
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 19827

Voorgaande reizen:

10 November 2006 - 29 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: