Miles Davis mit "Summertime" - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Sophie Simenel - WaarBenJij.nu Miles Davis mit "Summertime" - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Sophie Simenel - WaarBenJij.nu

Miles Davis mit "Summertime"

Door: Sof

Blijf op de hoogte en volg Sophie

31 Maart 2007 | Duitsland, Berlijn

Eindelijk! De zon! Ik ben erachter gekomen dat Berlijn maar 2 seizoenen heeft: zomer en winter... De terassen worden dol, de korte rokjes worden uit de stoffige zolder gehaald, en de slippers worden massaal aangeboden... ZON!
Ik merk dat ook aan mijn gemoedstoestand, (lichtherapie helpt)er een flink stuk positiever van wordt :-)
Op het moment ben ik erover uit dat ik ga verhuizen. Ik heb het meerdere malen overdacht, en aangezien mijn 2 huisgenoten me niet echt de mogelijkheid geven er wat van te maken, kan ik net zo goed iets anders zoeken. (dan wel om de hoek hoor, Prenzl'berg is wel écht mijn wijkje geworden) Ik ga daarom ook gelijk dit weekend 3 WG's (wohngemeinschaften)bezoeken, en zie wel wat er gebeurt.
De mooie momenten hier blijven zich opstapelen en bundelen zich tot een mooi verhaal voor in de wintertijden in Utrecht. Mijn bewustzijn is met 180 graden omgedraaid en veranderd. Ik kijk zo veel bewuster om me heen, naar wat er gebeurt, wat ik voel en ervaar, wat echt een geruststellend en bevredigend gevoel geeft. De ontdekkingen zijn er nog steeds, en ik sta er als nooit tevoren heel erg voor open. Ik vertrek over 2 weken ook voor een weekje naar Mallorca om eens lui in de zon te gaan liggen en een beetje te gaan surfen. Gewoon, omdat ik dat wil, en nu even kan. Via het couchsurfing netwerk een bankje zoeken waat ik gratis kan overnachten, en ervaren, beleven en genieten!
Op mijn werk is het ook allemaal gestabiliseerd. Het ene project na het andere wordt in het programma gefrot, maar ik voel minder prestatiedruk en controleer het allemaal met een volledig beheerste glimlach. Mijn Klub27 was een daverend succes. Een bijna escalerend, uit de hand gelopen event, wat door onze Sof eens even rechtgetrokken moest worden. Ik had 20 vrijwilligers onder me, die allemaal geen idee hadden van hoe en wat. Band geregeld, flyers gemaakt en genoten. Buiten dit soort projecten heb ik ook een duidelijkere richting en plek ingenomen bij de Schlesische. Ik weet wat mijn capaciteiten zijn, en wat ik graag wil doen. Ik moet voornamelijk ook gewoon spass haben, dat is ook een belangrijke regel. Heb hier al zoveel mooie dingen mogen leren en beleven, en het is nog niet klaar, oh nooo!
Stond een aantal weken terug alleen met 5 immigratiekids de hele week in het fotolab op m'n werk, en heb samen met hen foto's gemaakt, zelf ontwikkelt, en deze gepresenteerd. Daarnaast ben ik nu klaar met de Master van The Book of Dreams, de opnames staan erop. Met vele samples een ontzettend gaaf hoorboek gemaakt. En de dromen stromen binnen, wat een varia aan leuke mensen... Via jonge kunstenaars een creatief netwerk opzetten en hen de mogelijkheid geven hun werk te presenteren en zich neer te zetten als een gewaardeerd artiest, da's nou écht gaaf! Da is!
De lijntjes worden gelegd, en ik ben er nu ook over uit dat ik nog niet zo zeker weet of ik half augustus wel direct terugkom naar NL. (misschien nog een maandje extra???)In principe begint mijn opleiding in november weer, maar moet ik nog ongeveer een miljard dingen inhalen van voorgaande jaren. Ik weet het nog niet, maar wat ik wel weet is dat mijn collega's en vrienden me met een beteuterd gezicht aankijken als ik ze zeg dat ik in augustus officieel weg zal gaan. Ik ben nu ook nog eens conceptueel bezig met een theatergroep die ik muzikaal begeleid d.m.v. stemtechnieken, om de (jonge) spelers kennis te laten maken met hun kwaliteiten en de mogelijkheden van stem als trainingsmiddel. Dat houdt in, oefenweekenden weg, muzikaal tot een hoogtepunt komen, en vooral (weer) spass haben! Ik heb de winterdip in Berlijn overleefd, en ben nu klaar te genieten wat de mooie zomer me te bieden heeft!
De verzoekjes eens langs te komen de komende maanden, stromen ook massaal binnen. Gezellig, contact met het Hollandse :-)
Ik kreeg een berichtje van Floris over twee grazende hertjes in zijn achtertuin, wat zoooo in contrast staat met mijn grazende zwervers uit de felgekleurde vuilnisbakken in het oosten van Berlijn... mooie vergelijking al zeg ik het zelf :-D Jaja, het wordt alleen maar beter en nog beter, sjongejonge, wat een ervaring! Wat wordt mijn volgende ontdekking? Keine Ahnung liebe Leute, gar keine Ahnung...

Ganz liebe Grüsse,

die Sofi

  • 31 Maart 2007 - 17:46

    Agnes:

    Liebe!
    De gelukshormoontjes stromen bij me naar binnen als ik je verhaal lees. Ik ben zo ontzettend blij voor je!
    Hier is het ook flink genieten in de zon. De Utregse terrassen stromen ook letterlijk vol en de grachten zijn oh zo mooi als nooit tevoren. Je bewustzijn maakt dat je stil gaat staan bij alles wat je aan het ervaren bent. Dat is zo mooi! Blijf dit doen lieve schat en geniet van het in je uppie naar Mallorca gaan.
    Allerliefs en een kus.

  • 31 Maart 2007 - 18:17

    Flrs.:

    Go girl. F*ck die huisgenoten! Ennuh, wat een vet kapsel (ik herkende je bijna niet op die foto). Je bent er, voor zover mogelijk, nog mooier op geworden.
    Kus.

  • 31 Maart 2007 - 20:16

    Matruus:

    hoi.sof,als ik dat allemaal lees denk ik dat jij een verrijking van de berlijnse cultuur bent geworden. leuke verhalen en liefs uit limburg

  • 31 Maart 2007 - 20:58

    You Touch My Tralala:

    Fokking hell, Simenel, dat heb je dan weer goed voor elkaar! Ik vond je altijd al zo bewust en vol in het leven, maar dat is nu dus NOG ERGER geworden!! Oooh straks in NL moet je die goede vibes echt doorgeven. Sterker nog, zet je wijsvinger tegen het scherm, precies ¨HIER¨. Ik doe het ook. Geef die energie door!! Let it flooooowwwww!!!!!!

  • 01 April 2007 - 12:33

    Mzungu Speaking:

    Jow babe's das nog eens een sprankelend verhaal, en zoals al eerder werd opgemerkt de posi vibes kletteren hier de woonkamer binnen. Ik word der (voor zover dat in mijn zombie toestand nog kan) zowaar opgewonden ben (niet in de erotische zin van het woord natuurlijk). Nou skattie, die collega's die kunnen je natuurlijk wel gaan missen maar how about us than he he he! De hele zomer zonder Sof in Ut? Nou goed, laat me eerst maar eens naar die Deutsche komen om wat van die lekkere postitieve bubbels te komen proeven. Go schatje go (disco infurno??)
    ps: goeie zet, alle negatieve vibes gewoon uitsluiten, op zoek naar fijne huissparkels
    xx

  • 01 April 2007 - 18:57

    Lique:

    Comme il fait BEAU!!
    Le temps dit: allons chanter!
    (Ça c'est à moi! Ça c'est à moi! Ça c'est à moi! Ça c'est à moi!
    BENG BENG BENG
    ....chaqu'un pour sohohohohohoi)
    Encore une fois!!!

    Je t'embrasse

  • 01 April 2007 - 19:05

    L2:

    En deh haar is godnondedju hip ja. Koele pic. Past zeker bij je nieuwe broek? ;)

  • 01 April 2007 - 20:25

    Onze Kiek:

    ... en onze beteuterde gezichtjes dan als je zegt dat je in augustus nog niet terugkomt bij ons...

  • 02 April 2007 - 11:44

    Hanna:

    Hi Sof, fijn om weer van je te horen! Hier gaat het leven gewoon door, gelukkig is de zon hier ook doorgekomen. Druk bezig met afstudeerproject en kan mij alleen maar verheugen op Berlijn. Hoop je dan te zien en te spreken. Succes met stage en het zoeken naar een andere woning.xxx

  • 04 April 2007 - 19:54

    Janinka:

    He sof! Wat kan je mooi vertellen!
    Lekker surfen...zucht...
    Geniet ervan!
    liefs
    Jane

  • 12 April 2007 - 13:52

    Maartje:

    He Sofie,

    Heb je al een nieuw plekje gevonden?
    Ik wil je wel even vertellen dat die "waarbenjij" sites altijd boeiend leesvoer opleveren. Misschien moet ik er zelf ook maar weer eens een gaan schrijven.

    Liefs!

  • 21 April 2007 - 18:44

    Valine:

    Hee! Ik zag je berichtje op mijn log. Beetje laat, maar ik ben zelf niet zo'n vaste bezoeker van mijn eigen site, haha. Maareh, koppie koffie lijkt me leuk :) Waarschijnlijk ben je dan nu op Mallorca. Stuur me anders even een sms als je er weer bent, ok?

    XX Valine

  • 24 April 2007 - 07:56

    Agnes:

    Tijd voor nieuwe verhalen! :-)
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Sophie

Actief sinds 29 Sept. 2006
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 19825

Voorgaande reizen:

10 November 2006 - 29 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: