Wir, machen den mix! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Sophie Simenel - WaarBenJij.nu Wir, machen den mix! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Sophie Simenel - WaarBenJij.nu

Wir, machen den mix!

Door: Sof

Blijf op de hoogte en volg Sophie

05 Mei 2007 | Duitsland, Berlijn

Liebe liebe Leute,

Hier dan eindelijk een nieuw berichtje op de waarbenjij. Poehee, lijkt alweer een half jaar geleden! Time flies when you're having fun...
Ben ondertussen verhuisd (ging allemaal supersnel) en ben zooooo ongelooflijk blij! Ik ben best wel lui en laks als het om 'eigen dingen' gaat, en had makkelijk nog in de (eigenlijk ROT WG) blijven kunnen wonen, maar ben nu zooo blij dat ik verhuisd ben! Geen stinkhond, nare huisgenoten en uitzicht op muur meer! Ik woon nu in een fijne WG precies aan de Eberswalder strasse U-bahn, in een grote ruime, lichte kamer, met 3 anderen die me vanaf dag 1 een warm en welkom gevoel gegeven hebben. Kan ik me nu dan eindelijk eens lekker installeren, en me volle bak concentreren auf Berlin und ihren Arbeit.
Bij de Schlee gaat het weer lekker hoor, nu... de storm komt eraan. Voral de komende weken. Ik heb dan eindelijk ook aangegeven dat ik het heft wat meer in handen wil nemen. Ik kan in principe alles doen op mijn werk, maar wil een vaste taak hebben, en vaste verantwoordelijkheden, zodat ik me dat dan ook eigen kan maken. Heb daarom volle verantwoordelijkheden nu, en leid 2 projecten helemaal alleen! Stond dan ook eergister voor een klas een (zo positief en tof mogelijk) praatje te houden over de komende periode. Momenteel is er een project "Pop d'Europe", een enorm muziekfestival wat half juli tot half augustus duurt. Die mensen hebben de S27 gevraagd een doelgroep te vinden uit de hoek Kreuzberg (immigratiekids) om voor dit festival materiaal te maken a.d.h.v. hun persoonlijke omgeving. Tof, klinkt zo, maar het ding is dat het dus NA school plaatsvind, en vele 'zweefpetjes-jongeren'(echt! wie kent ze niet??? Ik snap niet dat dat petje dan zo losjes op dat hoofd ligt..maar goed) zijn te druk met hun hangcultuur en mobiele telefoons na schooltijd. Ik ben dus (op zn sofs) een motivatieactie begonnen de jongeren te "bitten" zich in te zetten en na school voorbij te komen. We zijn nu al 2 dagen bezig in het projekt, en tot nu toe waren ze er allemaal! Gaaf. Coordinatie is stiekem best veel werk, maar wel ontzettend belonend. We gaan het zien, komende tijd.
Eens kijken, Karneval der Kulturen komt eraan, en natuurlijk zit ik er ook helemaal in. Heb zelfs mijn volgende gasten ingepland! Floris en Agnes zullen zich eens onder de frans-duitse jongeren gaan inzetten (HEEEEEL CMV), en dat alles voor een parade van ong. 5 uur. 35 jongeren, zonder buitenlandse taalkennis zullen in 10 dagen samen moeten werken a.d.h.v. een thema, en dan tot slot voor het oog van 5000 mensen in de optocht laten zien wat ze gemaakt hebben. We zijn nummer 2, dus de energie is er dan nog. (ook voor mij...haha)
Klub 27 gaan we proberen te mixen met het Karneval. Mooi, zo'n grote groep jonge mensen. We dachten aan een leuke flashmob bij Schlesisches Tor, gezamenlijke BBQ, en avond met band en dj's.
Ach ja, ik hou het hier nog wel ff uit... wel balen dat m'n zussie het vertrouwde nederland gaat verlaten, daarom kom ik toch maar op tijd terug... kan ik haar nog ff knuffelen.
Ik maak morgen (dan is berlijn op z'n mooist :-)) een paar foto's van mijn uitzicht uit mijn kamer, om jullie hartjes te doen smelten..gnagna!
Oh tot slot, een snelle uitwisseling van mijn reis naar Mallorca: LOL
Dag 1-2-3 regen, regen, regen. Vage duitse vrouw ontmoet en hostel gedeeld. En oh mensen, als je NIET met Mallorcine mensen bent, hou je het daar niet langer dan 3 dagen uit! Alleen maar toeristen (kon ik verwachten, maar ja, wat wil je als Berlinerin :-D) Uiteindelijk mijn bankje gevonden via couchsurfing.com, en heb me maar gestort op het échte Spaanse stijltje. Eten, en vooral drinken, haha.
1 dagje hoopvol met board en volledige uitrusting in de zee gestapt, maar tevergeefs... Mallorca is meer voor windsurfers, jachten, duitsers, engelsen en pubers! Weer fantastische opnames gemaakt met mijn mobiele telefoon, en me onwijs ontspannen. Ik kan er nu nog om lachen, wat een actie!
Heerlijke mensen mogen ontvangen in Berlijn teruggekomen, zoals Gijs, Wouter en Simon, en ik wacht alweer op de volgende! Morgen komt ook de nieuwe CMV studiereis groep, dus ik ga weer even lekker belangrijk doen!

Goed, hier nog even mijn nieuwe adresgegevens en telefoonnummer. Ik heb nu een vaste lijn naast mijn mobiele nummer, waarmee ik gratis onbeperkt naar alle vaste lijnen in Europa kan bellen (YEEHA)

Schönhauser Allee 146
10435 Berlin
004930-44054725 (vast)
0049175-1239598 (mobiel)

Ich grüsse euch, und bis den nächsten!
Es geht mir super!

Liebe Grüsse,

die Sofi

  • 05 Mei 2007 - 07:36

    Pakitaime:

    Gefeliciteer en dikke kusjes van pa.

  • 05 Mei 2007 - 12:48

    Matruus:

    ik weet niet wat ik fout deed, maar mijn reactie wordt niet geplaatst, nogmaals, geweldig hoe je bezig bent, sof. mijn bewondering. veel liefs

  • 05 Mei 2007 - 15:17

    W.I.L.H.E.L.M.:

    Ik sluit me volledig bij ons moeders aan, en doe der natuurlijk nog een schepje bovenop! Wijffie Allahverdikkemie wat klinkt dat allemaal goed, zweefpetjongeren een motivatiecursus aansmeren, ik doe het je niet na! Het word tijd om weer eens wat tijd samen door te brengen anders begrijpen we strax helemaal nix meer van elkaars plannen en avonturen. Niet dat dat "echt" zou gebeuren maar ik wilde alleen zeggen dat ik der hodome hard naar uit zie om je weer stevig in mijn knuisjes te sluiten lieve schat. Veel plezier met Karnaval der Kulturen en power to the bintang wonne

  • 05 Mei 2007 - 18:06

    TRA.LA.LA:

    Het is tegenwoordig blijkbaar ook helemaal de bom om je naam in hoofdletters te schrijven met puntjes ertussen he! Darling wanneer was jij ook alweer terug? Want ik zit zo eens te denken. Misschien kan ik nog wel langskomen..??

    Oooh hee en jongens (meiden) wie heeft er zin om naar Werchter te gaan? Ik weet niet hoe of wat maar vorig jaar was het zo tof, ik wil weer.

    Sofken, kattepoes, ik ben zooooo blij voor je dat je wegbent uit dat vreselijke nest. Heb je nog gescheten in de badkuip voor je je biezen hebt gepakt?

    Gefeli met je nieuwe stulp, zitten er nog een paar hete Berlinners op hok bij jou? We gaan binnenkort uitgebreid praten erover, er is dus WERK AAN DE WINKEL!!!

  • 06 Mei 2007 - 09:50

    E.T.T.Y.S.O.N.:

    Mehheee watjes, min naam is veul vetter. Aber Sof, big up for the YEEHA. Dat hoor ik graag (en hard en vaak). Verder naturlich nur R.E.S.P.E.C.T. voor alle spierballenacties. Maar daar was ik stiekem allaaaaaaang van op de hoogte, dankzij de glasheldere/kraakvrije/YEEHA-waardige* telefoonverbinding. Ben heeleeleel benieuwd naar je nieuwe Zimmer. Ik zal zo eens gaan speuren naar een goeiekoop ticket. As gij dan voor dat weekend ook wat rockabilly vetkuiven in het park bestelt? Dan ben ik ne gelukkige mens.

    DikkeDIKKE kus

    *doorhalen wat niet van toepassing is

  • 08 Mei 2007 - 11:04

    FAB Ohne Punkten:

    Binch, mn kippenborstje veert spontaan op uit trots om meine kleine Schwes, goegedoaneej! Echt fijn idd dat je weg bent uit dat oord des verderfs, nu kan ik rustig met Annette bij je komen pitten, jeuj heb er al zin an! Veel succes met je CMVklasje en tot snel, oder

  • 10 Mei 2007 - 20:48

    Merel:

    Oww zit weer eens niet op te letten.. Juli dus!! Hoop dat het goed gaat, maar zo te zien aan de verhalen wel!

    xxx

  • 12 Mei 2007 - 09:12

    Anoniempje ;):

    ik lief jou...

  • 13 Mei 2007 - 10:50

    Hanna:

    Sof, bedankt voor de gezelligheid, de warmte, de uitleg, de wijn, de gesprekken en fijn dat we even in jouw wereld mochten zijn. xxx

  • 31 Mei 2007 - 21:44

    Valine:

    Jeetje wat doe jij daar veel zeg.... :) Krass ;)

    Maareh, ik heb je gezien bij de optocht hoor!!! Slim, die paraplu's :)

    Als je zin hebt in een bakkie, bel me!

    XX Valine

  • 06 Juni 2007 - 20:53

    Sim:

    Hey Sofie sorry dat ik na ons bezoek niets meer heb laten horen, kwam weer een zwarte sneewstorm over bij thuiskomst. Maar we nemen toch wel weer snel contact op i Sof.
    Geniet van alles, en leef en leer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Sophie

Actief sinds 29 Sept. 2006
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 19822

Voorgaande reizen:

10 November 2006 - 29 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: