Sylvestermayhem im Berlin - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Sophie Simenel - WaarBenJij.nu Sylvestermayhem im Berlin - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Sophie Simenel - WaarBenJij.nu

Sylvestermayhem im Berlin

Door: Sof

Blijf op de hoogte en volg Sophie

05 Januari 2007 | Duitsland, Berlijn

Liebe freunden,
Het eerste berichtje in het nieuwe jaar! Veel gezondheid en mooie momenten toegewenst voor 2007! Ik mag jullie allen met trots vertellen dat er tussen oud en nieuw in totaal 19 vrienden uit Utrecht en omstreken samen met mij Berlijn onveilig hebben gemaakt. Het was fan-tas-tisch!!!
Voor 4 dagen was geen een plek in Berlijn meer veilig, waaronder de wijk Prenzlauer Berg. Iedere dag proberen samen te eten, en vooral gezelligheid te creeeren, is het mooiste geschenk wat ik in 2006 heb mogen ontvangen.
De emo-momenten sloegen natuurlijk toe op het moment dat de Kulturbrauerei aangaf dat het 12 uur was, en het "Riesen Feuerwerk" (wat helemaal niet zo riesen was hoor ;-)los barstte. Het is in Utrecht al niet eenvoudig iedereen bij elkaar te krijgen, en op een paar mensen na waren alle mooie en dierbare vrienden van me binnen handbereik, in de mooie stad Berlijn die ik als de mijne mag noemen!
Voor dit hele gebeuren begon ben ik natuurlijk even naar vaderlief in good ol'zeeland geweest, om daar de kerst door te brengen. Verwend met heerlijke wijnen en goede maaltijden, nam ik weer afscheid voor een onbepaalde tijd. Ik begin aanstaande maandag weer bij S27, en heb absoluut geen idee wanneer ik weer terug kan gaan naar Nederland. Toch heeft hij ook nog plannen naar Berlijn te komen, dus dat komt wel goed.

Aanstaande zondag is de eerste bijeenkomst van een project dat ik samen met Zarco (een collega van S27) zal gaan organiseren. Het project, getiteld: The book of Dreams, gaat over het onderbouwen van dromen dmv muziek. Dit is geheel individueel en experimenteel, en zal uiteindelijk uitgebracht worden op cd. Voor de geinteresseerden valt het te vergelijken met stijlen van Tom Waits, die monologen aankleedt en gebruik maakt van minder logische instrumenten. Zarco heeft muziekwetenschappen gestudeerd en heeft fantastische ideeen op dit gebied. Wat is als een grote eer beschouw is dat hij mij gevraagd heeft hem bij te staan, vanwege mijn interesse voor muziek. Ik heb gisteren iemand ontmoet op straat die ik ook heb uitgenodigd voor de bijeenkomt. Hij is iemand die zich met moderne media en theater bezighoudt, en erg geinteresseerd was in het project. Dit voor een eventuele presentatie. Goed, ik moet eerst eens kijken hoe het zondag afloopt.

Voor nu zal ik mijn dagen nog opper lui doorbrengen, kijkend naar de melige filmpjes van oud en nieuw, uitslapen en vooral niksen...heerlijk! Vanaf maandag is het weer knallen! Ik heb er zin in, vooral het heft in eigen hand te nemen, en lekker aan de slag te gaan...


:-DI'll keep you posted:-D

Alles beste für das Neues!

Liebe GrüBe,

die Sofi

  • 05 Januari 2007 - 13:42

    Rens:

    Sloffieieie!!!
    Sjezus ja, je moet blijkbaar naar Berlijn verhuizen om iedereen bij elkaar te krijgen! Maar als je dat eenmaal weet, dan valt ook meteen alles op zijn plek.
    Ik heb snuffend en stijf van de medicijnen O&N doorgebracht, alleen genietend van het Berlijn moment via de mob van Wil en jullie lieflijke elfenstemmetjes. De rest van de avond was NIET om over naar huis te schrijven. Wijze les: volgend jaar voeg ik me weer bij jullie. Dikke kus!

  • 05 Januari 2007 - 14:39

    Tante Treeske:

    Jasjas..es wahr guttt.. Om maar even van de gelegenheid gebruik te maken: tijd voor een top drietje!
    1. ...ehm... shit. Is eik best moeilijk. Ik twijfel een beetje tussen het 12 uur moment, luidruchtig als alleen Nederlanders kunnen zijn (en gráág ook), òf de fikkende rum suikerstaaf boven een knusse ketel glühwein. Das wahr aber ja ganz speziaal!
    2. Achja, dan ook maar een gedeelde tweede plek: meer glühwein joleit bij de ijsbaan òf de walsende slinger in de slagertent. Jolijt!
    3. De derde hou ik mooi bij mezelf: richtig in d'n ollie op het stoepje bij de hotdog tent, naast Willem, negen uur 's ochtends - toen een of andere koekwouze duitser eerst verdwaasd voor ons komt staan, even blijft staan, en vervolgens vraagt of er misschien nog vers vlees te krijgen is... ehm. Suuuuure darlin!
    En als ik er nòg één bij mag verzinnen dan is dat de halve liter Hagendas pecan caramel op een zeer, maar dan ook zéér brakke nieuwjaarsdag.
    Amen.

    Sofken, tack für die Hospitalität! Ik wacht met smart op de filmpies + fotookes...
    xx

  • 06 Januari 2007 - 17:40

    Ellen:

    Hola!

    Heel veel liefs, goeds etc. voor in 2007!
    Ben alweer over de helft van m´n reis?! Een goede reden om (zo mogelijk) nog meer te genieten!!

    Tjuuuus

    Kus

  • 07 Januari 2007 - 10:59

    Hanna:

    Hi Sof, Gelukkig Nieuwjaar een beetje laat maar dat maakt niks uit! Geweldig dat je met 19 vrienden in Berlijn 'Oud en Nieuw' hebt gevierd. Ik was zelf in Groningen met vrienden. Je moet weten dat Annemarie en ik je missen, sinds jij weg bent willen wij niet meer studeren. Het zit er gewoon niet meer in en dan moeten wij aan jou denken. Sof in Berlijn, vrij en heerlijk aan het werk. Het komt wel goed met ons hoor! Heel veel plezier morgen en succes. Tot over een tijdje kus

  • 08 Januari 2007 - 12:47

    Rimkje:

    Sof op haar best! Fijn! Ben net terug in Utrecht van een heerlijk weekend Brussel! Andere plekken zijn soms zo fijn!Meisje een kus van mij!

  • 12 Januari 2007 - 12:44

    Karin Tio:

    Hoi Sofi,
    ik ben via de waarbenjij.nu op jouw site gekomen. 12 februari ga ik voor vijf maanden naar Berlijn om daar mijn eind stage voor de Hoge Hotelschool in Maastricht te lopen. Ik vroeg me af of jij misschien leuke tips hebt, in het bijzonder voor het huren van een kamer. Ik las al in één van je berichten dat je zelf een appartement in een onwijs hippe wijk hebt. Nou, als je tijd hebt zou ik het leuk vinden om daar eens mail-contact over te hebben.
    Groetjes,
    Karin
    p.s. mijn emailadres is karintio@hotmail.com

  • 13 Januari 2007 - 12:26

    Sophie:

    Lieve Sof,
    Via Fab hoorde ik van je site. Super om wederom te lezen hoe jij geniet van nieuwe avonturen in het buitenland. Te gek dat je zulke toffe dingen kan doen bij de Schlesische. Ik ga jou volgen de komende tijd!
    X Sophie

  • 15 Januari 2007 - 01:11

    Katrina:

    G'day mate

    glad you enjoyed the pictures. it was a great day, shame you were not htre but hey. you were in our hearts.
    hope all is well and job is going well
    Love katrina

  • 17 Januari 2007 - 10:24

    Geschwester Annette:

    Hoi Sof,
    Ik dacht effe lezen op de site. Alles ok zie ik, met mij ook, zijn gangetje.
    Kusjes aan jou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Sophie

Actief sinds 29 Sept. 2006
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 19827

Voorgaande reizen:

10 November 2006 - 29 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: