Ölküchen und Glühwein, mittnehmen bitte - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Sophie Simenel - WaarBenJij.nu Ölküchen und Glühwein, mittnehmen bitte - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Sophie Simenel - WaarBenJij.nu

Ölküchen und Glühwein, mittnehmen bitte

Door: Sof

Blijf op de hoogte en volg Sophie

09 December 2006 | Duitsland, Berlijn

Weer een paar weken voorbij, en het cosmopoliete gevoel begint werkelijk vormen aan te nemen... Maar nu: heerlijk, weekend! Ongeloofelijk te merken hoe pittig het is 5 dagen in de week te moeten werken... respect voor alle Leute met grotemensenbanen. Eens kijken, was war passiert? Buiten het (nog steeds full-time) observeren van mensen, plekken, sferen en gewoontes, begin ik steeds meer een plek in te nemen binnen Schlesische 27. Afgelopen week ben ik buiten de Schulkurs begonnen aan een klein projectje. De groep kids die kwamen hebben de hele week geschilderd met twee supertoffe kunstenaars. Het thema was clown/cirkus, en daarom leek het ons toll deze kunstewerken in een kinderziekenhuis in een nabijgelegen wijk te exposeren. Deze presentatie moet natuurlijk een beetje leuk aangekleed worden, en jawel, daar komt Sof om de hoek kijken! :-)
Ik heb nu een clown gevonden (via via) die deze middag zal inleiden, en de zieke kids in het ziekenhuis een beetje opvrolijkt. (deze clown is zonder rode neus al een verschijning op zich, omdat hij ongeveer 2 meter lang is en momenteel in een sex-change zit en sinds een maand met Nanou wordt aangesproken) Ik heb al veel moeite met mannelijk en vrouwelijk in deze taal, maar dit maakt het des te uitdagender!
Wat tof is is dat Kirsten (mijn baas aka begeleider aka mental coach) echt een toffe is. Ze is zo'n ongeloofelijk sociaal mens, die geen een dialoog uit de weg gaat. Ze neemt werkelijk de tijd naar me te luisteren, en vind dat ik mijn eigen verzonnen woorden (van NL naar D) maar lekker moet houden... "Charmant" noemde ze het eergisteren...(hmm, okeej, dan maar geen duiste lessen?)
Oh ja, de veiling! Een paar weken terug was er een grote veiling, waarbij de kunstwerken van verschillende kids van S27 voor ongeloofelijke bedragen werden verkocht. Ik mag jullie met een trotse glimlach vertellen dat onze Ali's, Günthers en Hatice's bij elkaar 50.000 euro opgehaald hebben. Dit hele evenement was een ervaring op zich. Heel het team van S27 zo netjes mogelijk uitgedost naar de Pariser Platz (bij de chique buurt van Unter den Linden)in de Dresdner Bank. Afijn, weer zo'n evenement waarbij je als team keihard werkt en achteraf kompleet gaar een fles wijn opentrekt (of 2,3,4...)

Verder is Berlijn natuurlijk helemaal Weinachtsleip geworden.
De tierlantijnen vliegen je hier om de oren, en de glühwein is niet aan te slepen. Overal zijn er kerstmarkten en ijsbanen, en de sylvesterparty's hangen met grote bonte affiches in de stad. Het plan voor oud en nieuw is waarschijnlijk de Kulturbrauerei onveilig te maken (sjah, om de hoek hè :-D) waar ongeveer 20 podia's zijn met DJ's en live bands. Goed, ons organisatorische Sylvesternetwerk loopt als een tiet, dus da kom wel goe.
Aaaah, mensen, ik zit hier verschrikkelijk goed op mn plek, en ik ben nog lang niet klaar, mwhoehahaha!
Ik hou het bij een filmpje kijken op mn DDR-bank vanavond, beetje tekenen, en rustig bijkomen van mn tweede Cuba avond gisteren... Es gehts los!


Liebe Grüße,

Die Sofi

  • 09 December 2006 - 22:15

    Buuf:

    Grappig he..zit nu in je huiske..naar jeff buckley te luisteren...haleluja..grappig zeg.. maar goed..\meiske hoop in juli nog te komen met mijn man...en anders nog voordat ik ga! ik doe snel ff een update...wat er afspeeld op de beyerkade! Kus je buuf

  • 10 December 2006 - 18:21

    Kraminchen:

    Heeeerlijk! Verrukkelijk! Go bin! Vooral de clown klinkt ook erg interessant. Liebe schwes ik bel je weer snel en ik heb ook n nieuw nummer maar die weet ik zelf nog niet. En bereid Berlin maar alvast mentaal voor op onze komst, gna. Kuskuskuskukus!

  • 10 December 2006 - 18:52

    Der Wilhelm:

    Dag snuisterigesnuis wat een heerlijk verhaal weer! Jonguh ik zie er zóóóóó naar uit om met Sylvester weer eens dik ouwerwets te gaan kontenschudden mít du meinem liebste!! Jij doet het maar weer he, zomaar in een wereld vallen en je thuis maken, ik ben nog steeds glimmend trots op je, go get them girl oder geh und nemben see Ihn madeln (mmmm dat vindt ze vast niet zo charmant;) Spreek je snel schatse kuskus deinem Lamber!!

  • 10 December 2006 - 22:32

    Hanna:

    Hi Sof, weet niet veel te schrijven maar gelukkig jij wel. Je bent hier nog steeds gespreksonderwerp, 'ja Sophie, zij zit lekker in Berlijn'.Leuk te lezen dat je goed aan het werk bent.Fijne week maar weer in Berlin en succes! liefs

  • 11 December 2006 - 13:17

    Rim:

    Een kus uit Utrecht!

  • 11 December 2006 - 14:43

    Ag:

    Liebe Sof!
    Ik las vandaag je brief! Anniek zei dat ie al een paar dagen op de trap lag, maar ik had 'm helemaal niet gezien! Wat fijn om je woorden te lezen, brieven schrijven is oh zo fijn! 'k heb al 3 kantjes voor u geschreven. Maar ben nog lang niet klaar hoor! :)
    Wat heb je ook hier weer op je wwwtje weer een prachtverhalen (en de update voor ons vrouwen natuurlijk).
    Ik zou je graag aan 't werk zien met die kids.
    Ik ben onderhand op het Ulenhof ook helemaal begonnen. Is ook echt fantastico!
    De rest van m'n verhalen (ja, dat zijn er wat!:)) lees je in m'n brief. OH, ik ga per direct e-mailen boycotten van brieven schrijven is echt zoveel toffer!
    Dag lieverd, geniet!
    Kus!

  • 11 December 2006 - 14:44

    Ag:

    Und ich mochte foto's!!

  • 11 December 2006 - 15:22

    Theovm:

    Dag Sophie,

    Je wilde zo graag naar Berlijn en nu lees ik dat je dromen aan het uitkomen zijn.
    Adrie en Aart vertelden
    enthousiaste verhalen over
    s 27 en zie het klopt.
    Inderdaad iets anders dan Lamswaarde (sdo'29),hoes en
    zelfs de uithof.
    Van d'ee tot hontenisse,
    gegroet,
    Theo

  • 12 December 2006 - 13:21

    Die Renske:

    Sofsie,
    Fantastische verhalen allemaal. Ikzelf zit hier thuis een beetje in een zeik-onda, mezelf druk te maken over allemaal dingen die het helemaal niet waard zijn (alhoewel ik er tegenwoordig meteen bij denk: SLECHTE eigenschap!). Het is wel voor het eerst sinds jarenlang onvervalst KUTweer eindelijk een mooie dag. Hoe koud is het bij jou?
    xxx

  • 12 December 2006 - 16:25

    Geschwester Annette:

    Zo, tof weer Sof, zoveel organisatorisch werk, leuk man. Ik hoop je te zien ergens rond de Kerst om je een knuffel te geven.
    Annette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Sophie

Actief sinds 29 Sept. 2006
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 19828

Voorgaande reizen:

10 November 2006 - 29 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: